نوشته شده توسط : نرگس م.ا

افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن برخی از خصوصیات به ما کمک می کند که تا حدودی انسان دروغگو را بشناسیم برخی از علائم و روشهایی که باعث شناهخت دروغگو می شود عبارتند از

1

چشمان کسانی که دروغ می گویند یا بازتر از حد معمول است یا دائما چشمهای آنان به نقاط مختلف حرکت می کند. در عین حال آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیما به شما نگاه نکنند

2

گاهی اوقات افراد دروغکئ بخشی از صورت یا دهانشان را هنگام حرف زدن می پوشانند.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 131
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نرگس م.ا

پایان دوران کودکی، آغاز دوره جدیدی است که هر انسانی باید آن را سپری کند. به اعتقاد کارشناسان و روان شناسان، این دوره که موسوم به دوران نوجوانی است، حادترین، حساس ترین و بحرانی ترین دوران زندگی هر انسانی است که لاجرم باید از این گردباد شدید عبور کند. این گردباد چنان همه وجود نوجوان را دست خوش تغییر می کند که او را دچار بحران هویت، تحیر و سرگشتگی می کند. چنین فردی با ورود به این مرحله هرگز آرام ندارد، همواره در حال جنب وجوش و التهاب است. بر موجی سوار است که هر لحظه انتظار رسیدن به ساحل نجات را دارد. بی قرار است و به هر سو می زند تا خود را به ساحل برساند.

در واقع، نوجوان همان کودک 10 یا 11 ساله دیروزی و آرامی است که بی چون و چرا، دستورات و اوامر بزرگ تر از خود را در خانه می پذیرفت. اما با ورود به این دوره و تنها به فاصله مدت زمان کوتاهی، به یک باره تغییر مشی داد، و برخلاف انتظار به همه کس و همه چیز نه می گوید، نه تنها همان کودک سر به راه دیروز نیست، بلکه کاملا فردی ماجراجو و پرخاشگر است. چهره او به ناگاه عوض می شود، لحن گفتارش تغییر می کند، رنگ پوست و لهجه، رفتار و مشی او به گونه ای دیگر می شود و این همان چیزی است که والدین را شدیدا نگران کرده و موجبات تشویق خاطر آنان را فراهم می آورد. 

            تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 برای دیدن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نرگس م.ا

 

اهمیت توجه به نیازهای نوجوانی

نوجوانی مرحله ی تغییرات اساسی است. تغییراتی که در ابعاد مختلف جسمی، روانی و اجتماعی نمود پیدا می کنند. وجود این تغییرات نیازهای جدیدی را برای وی بوجود می آورد. برآورده شدن مناسب این نیازها به نوبه خود سازگاری بهتر و سریع تر او را با آنها میسر می سازد. در کنار بحران و تحولی که نوجوان در این دوره سنی تجربه می کند، عدم برآورده شدن این نیازها به شیوه مناسب مشکلات افزون تر را موجب می شوند. از اینرو توجه به شناخت این نیازها قدم اساسی در کمک به نوجوان در گذر از این دوران است. خانواده و در سطح گسترده تر اجتماع با کاربست شیوه ها و برنامه ریزی های مناسب، بهداشت دوران نوجوانی را فراهم آورده، زندگی و یک شخصیت سالم تر را برای وی رقم می زند.

نیازهای زیستی دوره نوجوانی

رشد جسمی ویژگی بارز تغییرات دوران بلوغ است. به دنبال رشد قد، وزن، رشد عضلات و حجم قلب و تغییرات متابولیکی، نیازهای تغذیه ای وی تحت الشعاع قرار می گیرد. در دوران نوجوانی نیازهای غذایی نوجوان هم از لحاظ کمیت (به علت ازدیاد سرعت رشد) و هم از لحاظ کیفیت قابل اهمیت است. رشد بافت های عضلانی احتیاج به رژیم غذایی سرشار از مواد پروتئینی دارد. پس از دوازده سالگی احتیاجات غذایی دختر و پسر متفاوت می شود. بنابراین دستوالعمل درست تغذیه آنها نیز دیگر نمی تواند یکسان باشد. دختران به 2500 کالری و 80 تا 100 گرم پروتئین نیاز دارند که تقریباً 15% کالری های لازم باید از طریق پروتئین ها، 25% از طریق چربی ها و 60% از طریق گلوسیدها و مواد قندی تامین شوند. تغذیه ی صحیح دختر نوجوان آماده ساختن او برای توانایی مادر شدن است. در حدود بلوغ، افزایش وزن پسران با پراشتهایی و سیری ناپذیری آنها نمود پیدا می کند. حتی با یک فعالیت طبیعی مصرف کالری نوجوان پسر به اندازه احتیاجات یک بزرگسال که کارهای سنگین انجام می دهد، خواهد بود. احتیاجات غذایی، نیاز به کلسیم و پروتئین و مواد معدنی به علت بالا رفتن سرعت رشد نسبت به دیگر دوران افزایش چشمگیر پیدا می کند. عدم ارضای نیازهای تغذیه ای نوجوان صدمات و آسیب های جدی می تواند به بار آورد. مقاومت این نوجوان در برابر بیماری های عفونی معمولا کمتر است. توان انجام کارهای سنگین را ندارد.

نیازهای عاطفی مرحله ی نوجوانی

                                                              تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 برای دیدن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوانان و جوانان , ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نرگس م.ا

 

نوجوانی

فلاسفه ی بزرگ یونان جایگاه خاصی را به نوجوانی اختصاص داده اند. حدود 4000 سال پیش نیز در نوشته های پاپیروس مصری نسبت به دوره ی نوجوانی اظهار نگرانی شده است، ضمن اینکه نظریه های تحولات فرد را تکراری از تحولات نوع می داند و به طبع نوجوانی به دلیل نزدیک بودن به بالاترین مرحله ی تحول نوع، مقام ممتازی می یابد. در نهایت نتیجه ی تلاش های محققین در جهان ناشناخته به اکتشاف دوره ای به نام نوجوانی منجر گردید و به این مفهوم منتج شد که قرن بیستم را عصر نوجوان شناسی علمی لقب دادند. بر اساس تعریف سازمان جهانی، دوره ی نوجوانی به 10 تا 19 سالگی اطلاق می شود.

نوجوانی از مهم ترین و پر ارزش ترین دوران زندگی هر فرد محسوب می شود چرا که سر آغاز تحولات و دگرگونی های جسمی و روانی می باشد و نقطه ی عطف گذر زندگی از مرحله ی کودکی به بزرگسالی است. در اکثر کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه نوجوانان بخش قابل توجه جمعیت را تشکل می دهند و با توجه به این واقعیت پدران و مادرا ن فردا هستند پرداختن به مسایل بهداشتی ایشان (به ویژه بهداشت روانی آنان) نه تنها برای نوجوان بلکه برای خانواده ها، جامعه و آینده ی کشور سودمند بوده و ضروری است مسایل آن ها در برنامه های توسعه مورد توجه خاص قرار گیرد. آنچه عمدتا در مسایل نوجوانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، تغییرات مربوط به دوران نوجوانی، مشکلات مربوط به این تغییرات و شیوه های تربیتی مربوط به این دوره است. در بخش مربوط به تغییرات، تغییر و تحولات در زمینه های جسمی و جنسی، روانی-عاطفی، اخلاقی و اجتماعی بررسی می شوند. مسائل و مشکلاتی که در هر یک از زمینه ها ممکن است رخ بدهد و شیوه ی حل این مشکلات در سطح فردی و اجتماعی مورد بحث قرار می گیرند. به طور کلی اهداف عمومی که بایستی در نوجوانان مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:             

    تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 برای دیدن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوانان و جوانان , ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نرگس م.ا

 

راز دل

نوجوانان همیشه رازهایی را از والدین خود مخفی می کنند. در حالی که آنها همیشه موضوعی برای مخفی کردن دارند، ولی به نظر می رسد که این تمام داستان نیست. زمانی که نوجوان شما در خودش فرو رفته، صحبت نمی کند، گوشه ای می نشیند و یا حرف نمی زند و یا درب اتاق خود را به روی شما می بندد و حتی شاید در ظاهر بگوید که"مساله ای نیست" یا " اتفاقی نیفتاده" اما مسلما داستان بیش از این است. گاهی اوقات نوجوانان دوست دارند بدون اینکه در مورد مشکل خود با والدین صحبت کنند، والدین مشکل آنها را پیدا کرده و درک کنند. در ادامه پیشنهاداتی به شما والدین عزیز ارایه می گردد تا بتوانید رازهای نوجوانتان را کنکاش کنید:

 

 

 

 

 

                                تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

        برای دیدن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوانان و جوانان , ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد